Дії над натуральними числами.
Множення. На етапі повторення важливо, щоб учні після розв`язування певної кількості прикладів змогли виконати узагальнення і сформолювати означення для двох чисел a i b у вигляді: помножити число а на число b означає знайти суму b доданків, кожний з яких дорівнює а.
Доцільно звернути увагу учнів на те, що це означення поширюється лише у випадку натурального числа b, відмінно від 1.
Для добутку а*1 потрібна спеціальна домовленість, що а*1=а. Така сама спеціальна домовленість запроваджується для дії а*0=0.
У системі вправ потрібно передбачати як:
- прямі завдання - записати у вигляді добутку суму: 5+5+5+5; п+п+п.
- обернені завдання - записати у вигляді суми добуток: 25*4; т*9.
Для закріплення означення у учнів можна запитати:
- Чи будь-яке додавання можна замінити множенням? (Ні. Якщо не всі доданки однакові, тоді зробити це не можливо!)
- Чи будь-яке множення можна замінити додаванням? (Ні. Лише коли множник відмінний від 0 або 1.)
Множення одиници на натуральне число а (а*1=а) і нуля на число а (0*а=0) обгрунтовують, виходячи з означення дії множення.
При розв`язуванні вправ на множення багатоцифрових натуральних чисел стопчиком можуть виникнути такі питання стосовно певного прикладу:
Комментариев нет:
Отправить комментарий